Wednesday, March 9, 2011

"Black Magic"

Assalamualaikum kengkawan...nk tanye,koowng percaya x dengan "black magic" atau ilmu hitam????klaw difikirkan balek mcm x LOGIK kan..ye la kite sekarang di zaman cyber,zaman menuju 2020,tapi ade lagi segelintir masyarakat yang still menggunakan amalan khurafat tu untuk kesenangan diri sendiri..Nahuzubillah,simpang malaikat 44!!!


Sebagai mane yang kite tahu..ilmu hitam berdosa besar dan akan dilaknat Allah,tapi ade juge manusia2 laknat yg percaya dan menyusahkan orang laen yg tidak bersalah.Kita hidup berlandaskan ucapan 2 kalimah shahadah.


ILMU HITAM merujuk kepada ilmu ghaib yang digunakan bagi menjatuhkan orang lain bagi kepentingan diri sendiri. Ilmu hitam merangkumi yang diamalkan ada berkait rapat dengan jin atau makhluk halus.Mengikut ulama, pengamalan ilmu yang tidak berlandaskan yang Maha Esa boleh membawa kepada syirik. Ini bererti sebarang bentuk sihir adalah dilarang muthlak.


**Aku sebenarnye tidak percaya ngan bende2 yang boleh dianggap mengarut nie,tapi perkara nie ak alami sendiri,ianya jelas berlaku kepada kawan baek ku ( my BFF )..ade makhluk Allah yang tidak senang akan hubungan my BFF  ngan bF dye,kesian kan...Kenape la ade manusia x penah puas ngan ape yg tuhan anugerah,kenape nk nyusahkan orang laen,kenape?knape? dan Knape...


Aku nasihatkan kepada orang2 di luar sana yang still percaya atau mengamalkan sume nie....TOLONG la kembali ke pangkal jalan...





No comments:

Post a Comment